FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hjälp! Har nyss fått min F-skattsedel efter att Skatteverket äcklat sig, så vart tvingad att fixa F-skatt så fort som möjligt.
Jag kan inte ett skit om bokföring,bokslut,skatter. Kvitton och kontoutdrag finns, men det är en jävla röra. Vad ska jag göra? Vilka kontaktar man för hjälp? Eller är det bara köra in hagelgeväret i munnen direkt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kontakta en revisor eller liknande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Är det bara några få kvitton så ta med alltihop till skatteverket så hjälper dom dig att deklarera.
Vill du komma billigt (i pengar) undan så köp några böcker och gör själv. Håller du på med något seriöst, ta reda på någon redovisningsbyrå - din bank kan säkert tipsa... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för era svar!
Jag betalar med mitt VISA-kort för en server jag hyr. Jag får inget speciellt kvitto på detta. Det står bara med i Kontoutdraget såhär: 2007-03-03 Server.com - 1,500 Och så kan de tex stå 2007-03-03 ICA -200 Direkt under den raden. Ni förstår säkert vad jag menar. Kan man använda detta papper till bokföringen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kontakta företaget du hyr från. Du bör kunna få någon form av kvitto därifrån.
Om kvittot är i utländsk valuta kan du använda ditt visakortsutdrag för att styrka växelkursen som använts.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Har frågat dom om det tidigare, men dom verkade inte vara så pigga på att fixa det av okänd anledning, låter ju lagom seriöst. :P
Så kontoutdraget kan inte användas? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Det bara poltiker som tyckter det är häftigt att betala skatt, det bero på att det är dom som lyxkonsumera på med våra skattepengar, man använder gärna staten kreditikort på konsum och liknade affärer. Se bara på Mona Shalin. Vi andra stackars jävlar som tvingas att betala skatt, har det inte lika lätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm... Ska man inte skilja på det som var före och efter datumet man fick F-skatt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jo, det ska du göra men det vet din revisor, kontakta nån istället för att göra massa fel som kan kosta ännu mer sedan
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|