FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
|||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
löjligt.. Ok att det kan ta andelar från andra "live documents apps" men aldrig från riktiga office.. never ever. En röd tråd genom hela artikeln är att han ska hota gates o co. så ska de betala några mille $ för det.. typiskt..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
I och med att han tjänat in X antal miljoner på Hotmail känns det ju lite fånigt att han ska försöka konkurrera med Microsoft; han har ju inte direkt behov av pengarna. Det känns mest som att han vill ge dom betalt för gammal ost. Det är ju övertydligt på hans ordbruk (han stavar office med stort O, har tagit färgerna från Officeloggan osv.) Sen tycker jag inte deras site känns lika utilitär som Hotmail gjorde, det finns ingen chans att en vanlig användare klickar sig in där, letar sig fram till att bli medlem och sen skippar Office.
Däremot ser jag helt klart en marknad för tjänsten som sådan - även om det säkert verkar konstigt för den som tankar ner torrents på löpande band och därför inte behöver bry sig om kostnader. Har använt Google Apps tidigare, men kör även OpenOffice lokalt - dock finns det stora nackdelar med just möjligheterna att effektivt dela på dokument. Detta finns i Google Apps, men då saknas kraftfullheten som finns i OpenOffice. Därför skulle jag gärna se en fungerande "Office-dödare", men jag tror snarast att det blir Google som står för den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men hur ska han tjäna pengar på sin ide? Om inget kostar vart kommer intäkterna ifrån?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Utomstående investerare, reklam och eget kapital antar jag.
Jag tycker det här dyker upp med sex eller 12 månaders mellanrum, då kommer rapporter om en ny Office-dödare eller att det nu är dags för Linux att inta den stora massans datorer. Men aldrig stämmer det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är en hybridmodell där den privata delen finansieras genom annonser och pro-versionen, för företag, kostar pengar. Google Apps for the win!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Finns det något seriöst säkerhetsmedvetet företag som använder Google Apps? De lämnar ju inga som helst garantier vad gäller säkerhet (intrång, backuper, övriga säkerhetsrutiner) förutom en del inom "privacy".
Dessutom ligger det på servrar i USA och bara det känns, för mig, ruskigt osäkert... Eller är det bara jag som är paranoid nu?
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Xamda: Jag tror att du är paranoid nu.
![]() Google har så mycket att förlora på att tappa bort data eller på något annat sätt ge sig själv dåligt rykte, de har mer och mer hamnat i strålkastarljuset för såna diskussioner gällande huruvida de är goda eller onda så de har inte råd med misstag. Jag har inga problem med att deras servrar ligger i usa, de flesta av deras tjänster är snabbare för mig än vad många viktiga svenska sidor är såsom Arbetslöshetskassan osv. Däremot vet man ju mycket lite om deras policys kring just intrång, backup osv men jag tror det är ganska säkert att betrakta Googles datacenters som några av de bästa i världen när det gäller driftsäkerhet och prestanda. Det var ett tag sedan jag läste det men jag vill minnas att din data alltid finns säkerhetskopierad till flertalet datacenters hela tiden. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|