FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Blir så less.
Köpte flickvännens digital kamera nyligen, men pga. flytt så försvann USB kabeln. Kollade upp vad en ny skulle kosta och det hamnar runt 400-500:- för en ny.. Så jag tänkte att jag köper en USB kortläsare istället. Hittade endel som tar XD kort, men frakten.. WTF? Är det verkligen normalt med 91-100+ i frakt för en produkt som väger mindre än 100g? Man blir smått bitter när fraktpriset nästan överstiger produktens pris. Speciellt när ekonomi alá uteliggare kickat in i full effekt. Ngn som har en XD kortläsare som du vill bli av med? haha.. :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kan du inte maila affären och be dem lägga den i ett vaderat kuver pch skicka med 2 frimärken?
Om du betalar med kort får de ju pengarna innan de skickar produkten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är ganska tråkigt att det inte finns ett alternativ till den hutlösa frakten, jag har talat med diverse företag angående just frakt av kablar eller instickskort som inte väger mer än 100-200g men alla har varit totalt ointresserade att hjälpa till och det har varit allt från stora till små företag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är ju ett sätt att uppmuntra till att "bara beställa lite till när man ändå betalar så mycket för frakten..."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det för specialkabel som kostar så mycket?
Finns inte kabeln eller en sådan kortläsare i staden där du bor? Ibland glömmer man att det fortfarande finns verkliga teknikbutiker kvar, old school men ändå ![]() EDIT: Förövrigt så tror jag Cyberphoto.se brukar kunna skicka som brev när det är små saker, kostar typ 20 spänn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kjell & Co eller Webhallen har det du behöver och de har båda bra fraktpriser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
sen har den några år på nacken. tidigare googlande gav föga resultat, och det enda som dök upp var ngt highprice företag som vill ha 400-500:- exkl. frakt för usb kabeln. Finns säkert tonvis med budget kablar som är 90 procent billigare & funkar lika bra, men har man nollkoll så hjälper det ju inte så mycket. Jag bor ute i Bushen.. Men funderar på att ta en liten tripp till Clas Ohlson. Dom brukar ha gott om kablage. Edit: Cyberphoto är dyra och erbjuder bara XD kort, inga USB kablar fanns för min modell. eller kortläsare till humana priser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Fick bli denna till sist.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=65509 hamnar strax över 200 spänn, allt som allt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|