FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har kört IIS i många år och har aldrig lyckats få en stabil server som har upptime på mer än 1-2 veckor...
Nu sist så installerade jag IIS 6.0 på en ny server och då hänger sig webbtjänsten med ca 2 timmars intervall... Kasta win2003 i papperskorgen och installerade win2k igen... Men nu dör iis också till och från.... Vad är problemet.. Hårdvara, databasanslutningar, iis, asp, m$.... Har installerat crash tool till IIS och ser då att det inte kan härledas till någon enstaka sida utan det är olika sidor varje gång som körs när IIS dör... Servern är P4 2,8 1mb cache, HT, S-ATA osv.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du har inte funderat på alternativ till IIS istället för att slå huvudet i väggen ännu mer?
server:/root# uptime 14:42:28 up 292 days, 3:56, 2 users, load average: 0.17, 0.14, 0.10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo visst har man det men jag vill ha fullt ASP stöd och MS-SQL...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur många sidor har du på den?
asp, asp.net ? Antalet besökare? Det enda problemet jag har med min IIS5 är att en kunds dåliga kod resulterar med minnesläckage på dllhost.exe Men att den låser sig har jag inte varit med om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mer info :
ABIT ic7-MAX3 moderkort med senaste BIOS.. P4:a 2,8 ghz, 800 fsb, 1mb cache. Intel 1gb nätkort S-ata disk 120gb 256mb DDR 400 minne (ska ju bli mer sen).. osv Kör nu windows 2000 server med SP4 och alla andra uppdateringar... MDAC 2.8 Ja det är väl det... på servern så ligger det ca 5 olika sidor med ca 5000 besökare per dag.. Alla kör ASP med för tillfället Access 2000 databaser... Det som händer är att man ej kan öppna några sidor... Det står att alla webbplatserna körs och inget felmeddelande i Eventloggen... Får starta om webbtjänsten för att komma in på sidorna igen... har hänt 2 gånger idag... GRRR.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Se till att isolera alla sajter var för sig, när du gjort det så ska du se att det går lite bättre.
Håll även koll på event-viewer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Går det att se vilken DLLHost.exe som hör till vilken webbplats nu?? Kan ju vara kul att se hur mycket varje webbplats förbrukar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Längesedan jag körde 2000 för webserver, det du kan göra är att logga, vad nu det programmet heter (?) står helt still i skallen, där skall du kunna se individuell belastning i olika grafer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hänger den sig ofta så kan det nog va hårdvaran. Jag körde en pentium 200 mmx med 256 ram och win2000 server med IIS och MySql i ca 1 år, fick boota om 1 gång i månaden ungefär för då börja det sega lite, men annars inga problem alls. Belastningen va inte speciellt stor iof...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|