FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
OK har ett gemensamt problem här tror jag. Jag skriver lite kod för att bättre förklara mig.
Jag har på ett ungefär.. Kod:
<div id="wrapper"> <div id="header></div> <div id="content"></div> <div id="sidebar"></div> </div> <div id="footer"></div> Nån som har förslag? Tack |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
position: fixed; gör att positionen är låst till viewport. Testa följande:
position: fixed; bottom: 0; |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för svaret men det funka inte riktigt som jag ville. Det som händer är att foten följer med nu när jag skrollar men jag vill ju att den ska vara kvar i botten. Goggla som fan igår men alla gav samma resultat att använda {absolute;bottom:0;}
Annars ser foten ut så här.. #footer{ background-image: url(images/footer_bg.gif); background-repeat: repeat-x; height: 40px; clear: both; position: fixed; bottom: 0; color: #c2c2c2; font-size: 11px; width: 100%; margin: 0; padding: 0; } |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Testa sätt height:100% på html och body....
Kod:
html, body { height: 100%; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack men sjutton det funka inte heller. Nu blir den fast i botten men när innehållet blir kortare än höjden i browsern så följer foten med upp. Vill att det ska var fast fast fast.
Har hållt på mecka fram å tillbaka så börjar få skavsår å verk på handvristen hehe. Tacksam för mer förslag |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En "overflow: hidden;" i wrapper kanske?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan vi få se sidan du meckar med kanske?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är säkert jag som har näslat in mig för mycket i koden. Jag är inget proff men jag försöker.
Vet inte om jag vågar att lägga ut men gör det ändå. Garva inte bara.. Vi ska göra en portfölj sida i plugget. Den ser halv trasig ut, texten ska fixas och om det är något som inte funkar är det för att jag fortfarande jobbar med den så det kan vara några buggar här å där. Men har kontroll på det mest förutom foten. Temp: http://webbrelaterat.se/projekt/desi...s/contact.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
testa att lägga till detta i stylish.css
#footer { position: absolute; bottom: 0px; } |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
OK gjort.. Ta en titt på länken och se vad som händer nu. Och i IE6 så blir det helt konstigt.
Som ni märker så vill jag ha foten utanför wrappern för att kunna stretch på foten hela vägen. Innehållet i wrappern har en fast bredd centrerat. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|