FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Antingen finns det automatiserad rasism inom SJ's system eller så tror de att jag är en bil.
www.danielf.se/2007/11/13/sj-rasism/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Heter du Ford i efternamn?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Japp
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vit = Lägsta nivån i SJs priosystem
Finns även grå och svart. Svårare än så är det inte ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ah ja det är klart. Får skylla på tröttheten...
Det är ändå en lite malplacerad text och jag kan tänka mig att det kan finnas många fall där det kan se ännu underligare ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Med tanke på att vita och svarta fick åka i olika vagnar under apartheid, så är det faktiskt ganska humoristiskt att SJ väljer svart och vit som benämningar på sina priosystem. Hade vit haft högre prio än svart så hade det förmodligen kommit in en hel del klagomål
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Alltid kul med sådant.
Har du sett matförpackningen med texten "Kuk i skinkan", där kan man ju börja misstänka humoristiska anställda på etikettmaskinen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Trodde faktiskt enbart att man fick forden som svart...
(Dock enbart T-Forden) ![]() "Any customer can have a car painted any color that he wants so long as it is black"... Ref. http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag såg idag att jag precis blivit uppgraderad till Grå i SJ's poängsystem. Så nu är jag helt enkelt en grå Ford istället tydligen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Trots att jag har lämnat entrynivån står det fortfarande 'Vit' på mina biljetter. Jag misstänker att det har något med etnicitet att göra i vilket fall <g>
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|