FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har en produkt som vi under två års tid har kallat för dimlampor.
Nu i dagarna har jag kommit fram till att alla andra som säljer denna produkten kallar dom för dimfontäner. Om ni söker på google så kan ni själva se vad jag menar, säker man på dimlampor så dominerar vi men söker man på dimfontän som det egentligen heter så finns vi inte. Detta är ju ett ganska stort misstag från vår sida men jag har nu bytt ut det felaktiga ordet till det rätta. Min fråga är nu, hur lång tid kommer det att ta för google att se att vi har bytt ord och finns det något man kan göra för att skynda på det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Allt beror helt enkelt på hur ofta google besöker denna undersida.
Och hur ofta den besöker varierar brett. Oftast tar det dock inte lång tid, 5-10 dagar (undersidor). Men mer specifikt vågar nog någon annan svara på ![]() Sedan tar det givetvis lite tid att ranka sig på det nya ordet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Det kommer att ta allt mellan två minuter och två år (eller aldrig). Titta i Google när sidan cachades senast, så får du en uppfattning om hur ofta Googlebot kommer på besök. Ju fler inlänkar och högre PR du har, desto oftare crawlas din sida. Vill du skynda på processen så skaffar du fler länkar till sidan som du vill ska omindexeras.
Edit: Både dimlampor och dimfontäner är förmodligen väldigt billiga ord att köpa i Adwords. När det rör sig om små sökvolymer och snäva sökord så kan det ibland vara både enklare och mer givande att köpa Adwords. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaren!
Jag kollade när sidan blev cachad och det blev den 17 september så det dröjer nog kanske någon månad. Det där med adwords är ju något att tänka på men det är nog rätt som du säger att det inte är så många som söker på dom orden. Men det var väldigt onödigt misstag av oss att inte kolla upp det mer noga, det är ju alltid någon som söker på dimfontäner och jag tror att vi hade legat ganska högt upp på google med det ordet om vi hade haft det från början. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kan ju var bra då du därefter vet vilka sökord som skulle ge er absolut mest besökare om du låg bra till på ordinarie träfflistan på de orden. Men glöm inte då att helst göra unika annonstexter till varje sökord om du kör Adwords, ger mer effekt samt lägre klickpriser om du uppfyller kvalitetsalgoritmerna på Adwords. Och även djuplänka besökarna till aktuell undersida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Finnmeras inlägg är väl värt att tänka över - väsentligast är juh faktiskt vilket / vilka ord som eventuella kunder skulle välja att söka på. Själv skulle jag t.ex. aldrig (innan jag läst det här) fått för mig att söka på något i stil med "dimfontäner" utan antagligen mer likt "dimlampor" eller kanske "lampa +dimmer" motsv.
Man ska med andra ord inte ta för givet att "rätt ord" är det söks mest ifrån gemene man och kvinna... även om det såklart oftast är så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Försök också få med, detta för er nya sökordet, i de inlänkar ni har och ändra inte bara rubriker och dylikt på din sida så kommer det nog att gå bra mycket fortare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Finns det någonstans man kan skriva in ordet dimfontän och få reda på hur många som har sökt på det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Om du har sitemap registrerad hos Google så hjälper du googleboten att indexera sidorna. Förbättrar inte placeringen men väl avsökningen av sidorna.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|