Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Politikers säkerhet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-07, 12:08 #1
TeamWinemaster TeamWinemaster är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
TeamWinemaster TeamWinemaster är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Något som förundrar mig är den dåliga it-säkerhet som våra politiker har i visa lägen.

Förra året var det skandalen med Folkpartiet som hade varit inne i Socialdemokraternas SAP-net, något som förvånar mig är deras inloggning inte verkar begränsad av någon robots-text utan googlar man sapnet så hittar man sidan till inloggningen på en andra plats på google. Att man inte annvänder sig av någon slags VPN-dosa eller något om det nu är så hemlig information som kan finnas därinne.

Nu är det senaste att några av Magdalena Anderssons (s) mail hamnat hos Magdalena Andersson (m) och just nu överväger Socialdemokraterna om man skall anmäla Moderaterna för dataintrång.

Måste man inte som ett stort parti ha en tillräckligt stor internt IT-säkerhet så inte sådant här händer, många av oss härinne råkar ut att man får hackade hemsidor, det vi får går göra är att titta på våran säkerhet och försöka täppa till dom eventuella säkerhetsluckor som finns.

Är det inte det våra politiker borde titta på istället sin egna it-säkerhet och skapa säkra system istället för att skylla på varandra och anmäla med dyra advokater för intrång osv när säkerheten verkar vara på samma nivå som ett dagis.

Jag tycker det känns som att våra Svenska dagstidningar och kvällstidningar ställer sig på nyhetens sida och gör det till en stor grej istället för att granska ordentligt vad det är för j**la säkerhet dom har istället.
TeamWinemaster är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017