FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Finns det något smidigt sätt att sammanställa informationen som Google Analytics genererar. Är man intresserad av vad 10+ sidor har för besöksantal / dag blir det jobbigt att klicka fram varje domän i rullgardinslisten. Finns informationen tillgänglig i någon fil som man kan parsa ut?
Mycket tacksam för svar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
hade varit riktigt snyggt att kunna få en översikt med alla sajter som man har registrerade. jag vet inte om det funkar men en idé som kan funka är att skapa ett konto, sen tar man trackingkoden och kopierar in på alla sidor som man vill sammanställa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du kan ju göra egna spårningskanaler
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag vet inte ifall jag var otydlig eller är trög, men jag har förstås unika spårnings-ID:n för varje sida som gör att jag kan få fram informationen för varje sida, men jag tvingas klicka mig igenom alla sidorna i rullgardinslisten för att få fram dem.
Jag hade velat se en sida i stil med: [ Gårdagens datum ] domän 1: 20 besökare (x från sökmotor, y från andra sidor och z direkta) domän 2: 30 besökare domän 3: 40 besökare osv... Jag luskade vidare lite och man kan ju schemalägga att man vill ha informationen e-postad i valfritt format varje dag och så kan man anluta till mailkontot via någon komponent och få ut informationen från mailen på en webbplats, men det känns overkill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan man inte läsa ut information i RSS-feeder?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
sorry jag misstolkade lite... det hade varit snyggt med en översiktssida som sammanställer de domäner man har anslutna. sen skulle jag även vilja ha en summering över samtliga sajter med unika ip / besökare / sidvisningar. så kan man se hur man når ut med sitt nätverk.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|