FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det ska köpas in 2 simpla arbetsdatorer, ska användas till fakturerings program och att surfa. Så de enklaste paketen från Dell duger, vill helst ha en liten box man kan ha på skrivbordet. Dock är Dell lite dyra om man tex vill ha raid, har ni några andra tips?
Max 5000kr per burk har jag tänkt. Finns det egentligen någon fördel med att byta till Vista? Antar det bara blir mer krångel eftersom de som ska använda burkarna är vana med XP. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har Windows Vista Business på min stationära hemdator. Min sambo har Windows XP Pro på sin laptop. Eftersom jag har större skärm brukar hon använda min dator. Hon har inga problem med att jag har Vista, hon tycker snarare att det är trevligt eftersom det är snyggare. Ska tilläggas att hon inte är dator-handikappad, men heller inte alls speciellt intresserad.
Det hon däremot stör sig på är att jag har OpenOffice.org på min dator, och hon använder Microsoft Office 2003. Skolan kräver också att arbeten lämnas in i Microsofts filformat. Det finns ingen anledning att uppgradera från XP till Vista, däremot finns det ingen anledning att köpa XP om du ändå ska köpa ett operativsystem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Min erfarenhet, har man intresse av datorer och att pyssla och lära sig nya saker så kan man välja Vista. Vill man att det bara ska fungera så välj XP.
Har åt två olika kunder installerat om deras nya bärbara Vista maskiner till XP. Sen har jag även kunder som använder Vista men som sagt, de tycker det är roligt att lära sig nya saker (och har även tid till detta...) Skulle jag köpa en ny maskin idag så skulle det bli Vista men jag skulle inte köpa en ny maskin enbart för att få Vista. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du ska använda "faktureringsprogram" och liknande program som används i företagsmiljö så ska du idag välja XP framför Vista. Utan att veta ditt programbehov så kan jag säga att det är väldigt få företagsprogram som idag är fullt kompatibla med Vista.
Mvh Ziggy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag vill slå ett slag för att byta till Mac.
Det är inte så krånligt som man kan vara rädd för och bytet från PC till Mac är det bästa jag har gjort på så många år, helt plötsligt är datorerna roliga, enkla och smarta att använda. Just my five cents. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|