FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra pris och bra konfigurationer ser det ut som. Man frågar sig lite hur supporten är och kvaliten. Någon som kanske har haft erfarenhet av denna webbhotellleverantör?
SajtX Webhosting: www. s a j t x.com De säger att de kör i svenska webbhallar, undrar vilka? Kan man kolla upp det någonstans? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Deras hemsida ligger iaf. hos www.powernet.se
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Skumt, eller?
Det ser ju inte bra ut.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har varit i kontakt med supporten, den verkar bra...... jag tänkte ev. lägga ett "kul" projekt hos dom.
Det är ju inte någon startavgift och en månads uppsägningstid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, jag märkte det också. Dessutom är det kanon att man får ett flertal databaser. Oftast så får man betala om man skall ha fler än 1. Skall nog testa det också!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Okej, då börjar vi
Jag vet vem personen i fråga är som står bakom hotellet, hurvida han har kunskapen att driva webbhotell låter jag vara obesvarad. 1. Alla tjänster på samma server, min kaffebryggare har bättre redundans. Segar mysql, så segar allt, segar någon annan tjänst så smittar den av sig på resten, eller vad händer om burken dör p.g.a överbelastning, där också mailservern ligger, just imagine... 2. Vissa services svarar med interna ip-nummer, såsom 192.168.0.10 , varför ha svartnät i en serverhall ?!? Ip-serien ägs inte av dom själva, enligt mig ser detta ut som en garderobs-server bakom någon hemma-router. Nu vet jag inte hur vanligt det är, men att se till att man äger ip-serien är enligt mig lika viktigt som att ha sitt namn på en domän Well well, funkar säkert , om ni testar så följ gärna upp tråden då den kan ha framtida intresse för andra ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för tipsen.....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hm...efter Decibels inlägg, så skall man kanske inte testa och skaffa sig mer att göra än man redan har....
Fast det stod på sidan att "Alla MySQL databaser kommer att flyttas till en ny server i natt". Kanske det ändå inte ligger på samma server? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag får väl dementera Decibels påstående.
Allt körs inte på samma server utan vi har olika servrar för webb/ssh, nfs/ldap, dns, mail, mysql och backup. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Då kanske du skulle kunna redogöra för de låga priserna och berätta var era servrar ligger. I Sverige eller utomlands? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|