FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Vi undrar ifall det finns några leverantörer som erbjuder fastpris till den svenska mobilanätet(eller mycket låga priser till mobiltelefoner).? Varför jag undrar är att våra säljare kommer ringa från en dailer och då är kommer det ringas direkt från datorn till våra kunder. De flesta ip leverantörer debiterar per minutetaxa till mobiler och har en fastkostnad till fastnätet. Kan någon rekommendera någon bra lösning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
måste finnas några kunniga här som kan hjälpa mig. Jag önskar ringa för fastpris från iptelefoni till mobiltelefoner i sverige? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vet att bearcom kan hjälpa dig, dom har sådana lösningar. Nu är det visseligen skräddarsytt och oftast menat för större företag men värt en chans. Fråga efter Olev.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skulle nog säga att det går bygga egen sådan lösning själv.
Sätt upp en asterisk växel, köp något mobil fastpris abb och koppla mobiltelefonen via någon seriekabel till asteriskväxeln så har du en lösning. Sedan skickar du vanliga telesamtal till vanliga IP-tele leverantören. Eller så köper du ett abb från alla 4 leverantörer som erbjuder ringa gratis till sina egna nät och 4 mobiler till asteriskväxeln för att skicka samtalen rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
1. Finns det någon manual på nätet? Googlade lite men fick bara fram info om servern. 2. Om flera säljare är uppkopplade mot samma server och det rings ut flera samtal samtidigt. Blir det inte problem om man har bara har en lur? Vad jag vet så klarar inte en telefon att köra två samtal samtidigt. Du kan parkera ett och återuppta det sen. 3. Om vi säger att vi kopplar 4 olika telefoner till detta. Hur vet servern vilken telefon som tex. ringer gratis till telenor? Idag är ju inte telefonnumret, dvs. själva prefixet som styr operatören. Du kan ju ta med dig ditt nummer till vilken operatör du vill? Även om det inte var jag som startade tråden så är jag tacksam för svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Länk med en video om just asterisk: revision3.com/systm/asterisk/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Vet inte om det finns någon komplett manual för just det, men varje telefon fungerar ju som vanligt typ med AT kommandon.
Är ju lite begränsning på antal aktiva linjer, bör gå fram vilken operatör ett visst nummer är kopplat till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Låter lite för enkelt att bara koppla ihop en telefon och asterix med seriekabel.. Vissligen styrs telefon med AT kommandon, inte samma sak om att skicka röst. Plus att asterix är ganska svår konfad.
Jag har gjort så här, när jag velat ha billiga vidarekopplingar. Man skaffa ett abb hos telia där man få ringa gratis från fast abb till telia mobiler, sedan vidarekopplar man samtalet från IP operatörer till fasta abb. Vår IP operatör har gratis samtal inom fastanätet .. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Annars är fastpris abonnemnagen hos mobiloperatörerna rätt billiga. Både Tele2 och Telenor har abonnemang för runt 500 kr där du kan ringa 3 000 eller 6 000 minuter i månaden. Skaffa en mobil per säljare....
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nästa problem är ju ljudkvalitén. Självklart får man köra över 3G för att få högsta/bästa ljudkvalle och ha ett bra headset. Någon som har något headset att rekommendera ihop med en sonyericsson lur? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|