FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har lagt upp jobbannonser på olika forum och fått ett par svar från olika SEO-optimeringsföretag. Jag önskar få lite tips och era erfareheter kring SEO-optimeringsföretag i Sverige. Vi är främst intresserade att öka relevant trafik från den organiska träfflistan på sökmotorerna. Och det är en ökning på ca 10 gånger än dagens trafik. Har ni några som ni har anlitad och är toppnöjda med? (vet inte om liknande topics har kommit upp innan) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Om du ska ha bra sökmotoroptimering ska du välja Resultatmedia (www.resultatmedia.se). Jag jobbar själv som sökmotoroptimerare där och vi är seriösa. Inga tricks och valuta för pengarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har själv ingen erfarenhet av SEO företag, men eftersom ingen verkar vilja svara dig så föreslår jag nog www.jimwestergren.se - det verkar vara en kille som vet vad han pysslar med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ett inlägg och redan egen reklam....you're looking for trouble..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Satsa på sökmotoroptimering vilket snarare innebär att du ska anlita en kompetent webbyrå än ett SEO-företag. De flesta SEO-företag sysslar mest med länkar mellan - hör och häpna - kunderna som betalar enorma pengar. Kunderna står alltså för det största jobbet samtidigt som det blir de som står för fakturan...
Som sagt, satsa istället på en sökmotorvänlig webbsida. Är den intressant kommer du automatiskt få massa inlänkar från relevanta sidor. Sedan kan du givetvis själv lägga till sidan i relevanta länkkataloger och maila relevanta sidor om länkbyte. För anlitar du ett SEO-företag blir du beroende. Den dag du slutar betala upphör alla inlänkar. Och det är inte lite som de vill ha betalt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Seo företag hade väl inte behövts alls om webbdesignerna had kunnat sina saker....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
SEO företag behövs så enkelt är det. Finns inte en chans för en webbdesigner att seo- desig- och kodexpert samtidigt. Händer för mycket på dessa områden hela tiden.
Samtidigt kan ju frågan om varför många webbdesigners inte ens kan grunderna i seo ställas tycker jag. Och att alla seo företag enbart jobbar med länkar tycker jag visar på enbart okunskap, seo handlar om så mycket mer. Men visst, länkar är en av grunderna. Onpage och keywords är andra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Vad gäller renodlade seo-företag och onpage optimering så fixar väl de flesta seoföretag att göra en audit av erat system/sidor och producera en detaljrik do-it-yourself rapport om vad som måste göras? Jag ska inte göra egenreklam men det finns företag som pysslar med sådant...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är rätt enkelt att kolla upp olika SEO-företag och vad de kör för metoder. Hittar du EN (1) katalog hittar du hela nätverk.
Vill du hamna i *0-talet olika SKITKATALOGER och FAKE-BLOGGAR (blogster.com och wordpress.com) ska du anlita MIG (Migroup) t ex. Detta är enligt mig, allt annat än "rena" metoder. Visst, det fungerar men jag lovar dig att det är bara en tidsfråga innan Google bannar dessa skitsidor, vilket är underbart. Dessa metoder är vanliga: *Domäner till kataloger registreras under .nu för att dölja registranten *Katalogerna är oftast likadana med olika färger *Andra användare än SEO-företagen kan inte lägga till länkar. Man brukar ibland lägga till en "lägg till länk" länk men som oftast inte fungerar för privata surfare. *Man gör privata bloggar som ska se ut som riktiga användare, exempel "modellanna.blogster.com" som skriver om helt ointressanta sidor med mängder av keyword-länkning. Inläggen är oftast skitdåliga för att man ska få med sig alla viktiga nyckelord. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|