FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Vi har precis köpt in en LCDtv där vi önskar koppla TVn med en dator. Syftet är att ha tvn centralt på kontoret där vi kommer att presentera olika typer av nyheter och kommande kampanjer till våra medarbetare. Det jag undrar är ifall någon här har erfarenhet kring något program som man kan använda vid dessa syften. Helst ska man kunna lägga till några effekter och kanske t.o.m programmera in visa detaljer(.tex RSS flöde som listas). Det skall vara något åt powerpoint hållet, där det rullar olika typer av slides med effekter och som sedan loppas om. Finns det program på nätet som man kan användas sig utav? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Antar att ni är en webbyrå, då är det bara att göra en flash-site och spela upp den i en webbläsare som kör helskärm. Vi kör mac som en sådan "slavdator" och har ett bildspel gåendes där med den skärmsläckare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tänkte ifall det finns några enkla program på nätet där våra icke IT-kunniga gå in och redigera information ungefär som en powerpoint presentation. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hmm, varför inte ha en PP-presentation då istället? Fullskärm och voila
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men vi önskar följande: 1. Kunna ha en RSS-flöde i presentationen där vi listar våra senaste annonser m.m. 2. Kunna redigera snabbt och enkelt. 3. Man ska kunna loopa presentationen(är det möjligt med PPT) 4. Man ska kunna ha snygga effekter Men jag tror att flashfilen blir mycket snyggare =D Finns det inte några program, då man har hört att andra använder sig utav såna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Flash ?
precis som det står i rubriken. XML + Flash = <3 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag tycker att keynote är skit grymt och ifall XML-integration fungerar så är det klockrent! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|