FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar som att även Crystone blivit utsatta för intrång av rondellhundshatare.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Haha, "turkarna" kan sina grejer ;]
mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Frågan är om inte det är så att webbhotellsbranschen inte kan sina grejer.
Verkar ju som om hackarna bara kryper genom redan kända exploits.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Den stora frågan är ju om alla kunder som drabbats haft samma gamla version, eller om säkerhetshålet möjliggjort för hackarna att komma åt andra kunders utrymmen också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det här var ju både väntat och fruktat, så illa. Kan vi hoppas att alla (iallafall de större) aktörer inom webbhotellsbranschen nu ser över _alla_ maskiner och mjukvaran som finns därpå för att se till att de inte kan bli angripna?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vill bara säga två saker:
1. Man får vad man betalar för. 2. Välj ett seriöst webbhotell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Oderland - både ja och nej, man bör med en genomtänkt struktur kunna hindra att en kunds undermåliga skript öppnar för en attack mot andra kunder...
Visst är det också så att man oftast får en bättre produkt om man betalar lite mer, men det är i fallet med hackare väldigt svårt att helt skydda sig. Skillnaden finner man oftast i själva hanteringen av återställningen och åtgärderna efter en attack.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |