FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hej hej,
Jag vet att någon av dessa frågor har säkert varit uppe tidigare och att sökfunktionen bör ge mig resultat men jag skulle gärna vilja ha så nya svar som möjligt. 1. Vilken leverantör rekommenderar du att använda sig av vad det gäller kortbetalning online och varför? 2. Om man kör "egen lösning", dvs arbetar mot API: Krävs det då från företaget man köper tjänsten av att de verifierar lösningen innan man går live med den? (Tänkte mest på så man inte gör fel vad det gäller maskering av kortnummer vid kvitens osv) 3. Fortsättningsvis om man köper en API-lösning; har leverantörerna krav på vilka SSL certifikat du måste köra eller erbjuder dem SSL cert för detta vanligtvis? Tacksam för så många svar som möjligt och även om man drar en slutsats varför man resonerar som man gör. Jag skulle även vara tacksam för länkar till företag som erbjuder kortbetalningar utan någon startavgift/månadsavgift utan som mera inriktar sig på att ta avgift per transaktion. Tack på förhand. /Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kan nog bara svara på fråga nummer 1 men hoppas att det duger.
Vi kör med Certitrade som leverantör av kortbetalningar. Vår e-handelslösning hade stöd för Certitrade, Samport och Payer. Det som gjorde att vi valde Certitrade var just priset. Ingen månadsavgift och låga transaktionsavgifter. Det har hittills funkat kanon och ungefär 70% av våra kunder väljer att betala med kort. Skicka ett PM om du är intresserad så kan jag skicka över ett namn och telefonnummer till en riktigt bra säljare hos dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
1. På jobbet kör vi med Dibs samt något mycket litet system för kunds räkning
2. Det "krävs", vilket inte betyder att de faktiskt kommer att orka göra det om du låter som att du vet vad du håller på med. 3. Det skall inte ha någon betydelse, afaik. Den delen är upp till dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det som är mindre bra just nu med Certitrade är att betalsidan (där man anger kortuppgifterna) inte är anpassningsbar. De kommer "inom kort" (med deras egna ord) att lansera färgmallar att välja mellan, dock. Bättre än ingenting imo.
En annan sak är att inte ha möjlighet att själv gå in och se transaktionshistorik osv, som i Samport WebManager. Men man får väl vad man betalar för. Att implementera kortbetalningssystemen för Samport och Certitrade är imo lika lätt. Jag har gjort det för både ASP (ej .Net) och PH. I övrigt tycker jag att Anders på Certitrade är mycket trevlig. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|