FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu har det hänt mig två gånger på en vecka; två olika webbplatser och två olika program på Tradedoubler. Jag blir godkänd men får en egen ersättningsnivå som är lägre än standard.
Mest intressant är att ersättning för dessa program bara sker per avslut. Jag har irriterat mig på det hela och kommer förmodligen inte att använda programmen alls. Jag förstår inte heller varför det finns en specialnivå som är väsentligt sämre när man ändå bara betalar för genomförda försäljningar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte hänga ut företagen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Travelstart förmodar jag, 50 sek per sale.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, Travelstart och sen Scandic.
Om det var PPC skulle jag kunna ha förståelse, men nu spelar det väl ingen roll?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Travelstart tror på allvar att man vill jobba för 50 sek per bokning, jag har varit i kontakt med dem om detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det jag inte förstår är varför de inte har ställt in det som grundersättning från början. Att godkänna någon och sedan sänka ersättning är ytterst irriterande.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag fick betydligt sämre på Lovefilm för en rewards site jag har. På en annan sajt ligger jag i högtsa segmentet. Needless to say så var jag helt ointresserad av att lägga ut den sämre ersättningen. Jag har för mig att det var typ 50 kr vs 230 kr i ersättning.
Jag kan förstå att rewards siter är mindre intressanta, men sådana extrema skillnader får ingen att känna sig motiverad, då är det bättre att tacka nej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sluta använd tradedoubler bara jag har också upptäckt att det är skit och för några timmar sen var det droppen.
Surfar in på min sida och ser att den ser lite halvskum ut, juste reklamen är borta, snabbt loggar jag in på mitt td konto men det går inte :S Finns ingen reklam och kan inte logga in på mitt konto fast skiten endå är uppe? :| och det är inte lönt att maila support för jag får endå inget svar på måndag. Utan det td minst en vecka att svara på en kort frågga på 5 meningar. Nu skippar jag tradedoubler helt och håller mig till affiliator och double. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Problemet är inte Tradedoubler utan det är annonsörerna själva som väljer hur var och när de vill ändra sina ersättningar vi affiliates får antingen rätta oss efter detta eller plocka ner reklamen.
Pokerstjärna: TD funkar otroligt bra om du väljer annonsörer som passar dina sidor samt att du kanske djuplänkar olika produkter så ska du se att du kan tjäna mer pengar än vad tex adsense kan ge, men det sämsta med tradedoubler är deras support som kan ta riktigt lång tid på sig. Edit: Stavfel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vet inte om double är något alterntiv direkt. Det känns inte som de har speciellt många seriösa annonsörer. De flesta har riktigt dålig ersättning och så fort man hunnit ansöka till ett program avslutar de sitt avtal med double.
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|