FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
DHL Kommer att redan i november öppna 1000 in och utlämningställen.
- Vi ser ett behov både från våra befintliga kunder som vill skicka mer också till privatpersoner och från den växande internethandeln, säger Ulf Gejhammar marknads- och försäljningsdirektör på DHL. Posten säger att dom inte är främmande för framtida prissäkningar. – Prisdiskussionen är alltid intressant och den hänger ju tätt ihop med de erbjudanden man har. Och vi ska naturligtvis se till att priset är rätt, säger Henrik Höjsgaard, vd på Posten logistik till Ekot. Källa Ekot / Visma Vad tror ni ? Jag hoppas verkligen på en ny aktör på marknaden och någon som kan sätta press på postens paketpriser. Men det är väll bara att vänta och se. Om någon har fått nys om några prissätningar så dela gärna med er. mvh Micke |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är inte en dag för tidigt. Drömmen vore om Posten, DHL och Schenker kunde bli likvärdiga konkurrenter på marknaden om privatkunderna. Om konkurrensen då fungerar normalt kan vi se fram mot normala fraktpriser och en blomstrande internethandel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mycket välkommet med en konkurrent till Posten. Vad jag förstått på den säljaren jag pratade med på DHL så kommer de att gå ner i pris en hel del.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Oväntade goda nyheter. Det här blir intressant att följa speciellt hur internethandeln påverkas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Äntligen! Men jag trodde lagar och regler gjorde sånt här omöjligt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
I Sverige vet man inte. Det är större chans att man får rätt om man gissar att Staten styr och ställer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||