FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tänkte köpa en .com domän för cirka 500k snart. Jag har aldrig köpt en domän förut och undrar därför vad det finns för fallgropar när man köper. Vad ska man se upp för? Kan man bli lurad?
Nu tänker jag inte på betalningen då det kan skötas genom escrow eller liknande. Kan han jag köper domänen av ta tillbaka sin domän efter att han flyttat över den till mig? Överföringen sker via godaddy. Tacksam för svar eller tips. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kolla så domänen inte är ett registrerat varumärke/företags namn, skulle det vara så kan du bli av med domännamnet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ojsan hoppsan! Ganska mycket pengar för att vara första domänen. Troligtvis är det ett riktigt attraktivt domännamn, men se till att du inte betalar ett överpris bara.
Mitt tips, om du nu inte är insatt i domänhandel, är att kolla runt lite på missdomain.com och se vad andra bra domäner går för. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mitt tips är att om du har en såpass värdefull domän läsa denna sida: nodaddy.com.
Jag inser ironin då jag själv köper domäner på godaddy.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för tipsen. Tack även för länken najk..
Kanske är det bättre att flytta köpa den så att den hamnar hos loopia eller något svenskt företag? Kan man flytta från Godaddy till Loopia? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, du kan göra en transfer av domänen när du väl har den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Men kan man be säljaren flytta domänen direkt från godaddy eller måste den gå via ett konto på godaddy?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Efter du betalat en förmögenhet kan du be ägaren om en AUTH kod för domänen, med hjälp av denna kan du flytta domänen direkt till någon annan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Säg att jag fått domännamnet till mitt konto. Kan säljaren på något vis återta domänen då eller är den min helt och hållet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
får man veta vad det är för namn? nyfiken... om du har domänet på ditt konto så är det ditt om du har bevis på affären...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|