FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hejsan,
jag skulle vilja style min laptop. det jag skulle vilja ha något slags fint skinn/päls/tyg som man kan klistra fast på på övre delen av laptopen. någon som gjort detta eller vet hur man gör? vore tacksam för svar då jag sökt på nätet utan svar. /mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, men pimpat bilar
![]() Slipa ner locket med sandpapper (så att limmet får fäste), se till att använda fint papper. Torka av allt med sprit, typ t-röd för att få bort allt damm som kan ge bucklor och fula luft fickor. Efter det är det bara att spraya på limm och på med skinn, använd en trasa eller liknande för att få ett bra finish och trycka ut och jämna ut skinnet på underlaget. Lycka till. Ps. Se till att ha limm som man sprayar på, då får du bäst fördelning och ett tunt fint lager. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
sök efter någon airbrush lackerare istället.. som är ämnat för motiv m.m. i små skalor. (vanligt att dom lackar motiv på hjälmar / motorcykel tank etc)
dom skulle nog inte ha problem med att porra upp din laptop, med snyggt resultat. jag hade då inte gett mig på det där själv hemma.. om det inte var en gammal rishög vill säga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
eller köp en MBP
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ska du klä ditt lock med läder, använd superstretch-vinyl vilket gör det hela enklare.
Några steg. 1: Montera bort locket från datorn och frånskilj skärmen 2: Slipa med fint papper så du får bort ev. klarlack, t.ex. 400 papper 3: Fyll i ev. repor med sprutspackel eller finspackel 4: Köp 3M Fastbond30 (finns dock bara i literburkar och är svindyrt, 3-400kr/l), men det är bästa limmet över huvud taget när det gäller att limma läder/vinyl m.m. 5: Stryk på Fastbond30 på locket och på vinylbiten, låt det vila 1-2 dagar. 6: Pressa ihop lock och vinyl 7: Fram med hårtorken och värm, limmet aktiveras med värme och det suger tag direkt. Fastbond30 används inom vinyl och lädermontering, är oslagbart och kan inte jämföras med något spraylim på marknaden. Meningen är väl att laptopen ska användas och med spraylim är det lätt gjort att en kant lossnar och du har en flik som står rakt ut ![]() Är du intresserad så mät ditt lock så kan jag kolla om jag har spillbitar över som jag kan skicka, du får stå för porto ![]() Har även fastbond30 jag kan sälja en skvätt av på lösvikt om du inte får tag på där du bor. Jag är inte bara servernisse, jag har udda hobbies också :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man inte är überpysslig av sig så kan man ju alltid beställa färdiga paket.
http://www.mypix.com/fotoprodukter-d...3-sese_sg.html Har inte prövat själv, så kvaliten kan jag inte uttala mig om. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|