FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallåj,
Jag söker efter ett program som möjliggör styrning från min "hem" dator till firman etc. Tips tack! Mvh Mathias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Logmein.com är en lysande gratistjänst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
RealVNC,Radmin,PcAnyWhere
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för alla tipsen..
Vi provade Real VNC i går, men fan det gick inte av någon anledning??? Yep det är Windows. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om det är windows så finns det ingen anledning att köra något annat än den inbyggda fjärranslutningen. Den är snabb och klient till den finns på alla xp/vista-klienter, klienten finns dessutom för alla upptänkliga operativsystem (det är samma klient som till terminal server).
Om din burk hemma står bakom en nat-brandvägg så är det port 3389 som behöver forwardas in till den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Annars är det 5900-5906 som ska vara öppna under TCP på ditt arbete om du skall köra VNC-program som nämdes tidigare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
RDP är krypterat och har såvitt jag vet inte några kända säkerhetsbrister. Har liksom du kört det exponerat på nätet väldigt länge. Sen 2001 på diverse Windows 2000 Servers.
VNC har däremot haft ett antal kända säkerhetsbrister och är i sin standardvariant inte ens krypterat. Men det är klart att det är säkrare att köra VPN som ett extra lager av säkerhet.. Annars kan du ju låsa ner din brandvägg så att det endast går att koppla upp sig från de ip-adresser du brukar sitta på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
RDP är öppet för MITM-attacker enligt några större säkerhetsbloggar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|