FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta riktar sig till er som har väldigt mycket trafik på era servrar och som även använder sig utav brandväggar.
Vad använder ni er av för brandväggar? Altså inte färdiga brandväggar som är "special" byggda för just det ändamålet. Själv har jag testat Freesco dock inte fått det till att fungera. Men det ska nog lyckas med idag. Fördelen med just freesco är ju att det är gratis. Clavister. Finns ju också att köpa. Men detta kostar många tusen lappar. Windows. Alternativet är ju att köra det hela på en windows maskin. Men har aldrig riktigt orkat ta mig tid att utforska det hela. Eftersom jag är behov av en ny brandvägg så tar jag gärna emot tips på brandväggar. Men berätta gärna hur ni har löst det själva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Rekomendation är smoothwall, tror det är smoothwall.org. den funkar mkt bra bygger på linux kärnan fast den är webbaserad, Rekomenderar starkt, annars är Cisco vassa.
MVH // Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla in m0n0wall, http://m0n0.ch/wall/
Jag har iofs bara använt den i hemmamiljö (8 Mbps) men den ska klara över 100 Mbps på en vanlig PC. Jag blir inte så lätt imponerad av mjukvara men jag har verkligen inget negativt att säga om denna. Installationen är smärtfri: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|