FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
God eftermiddag,
Sökte lite och fann inget "purfärskt" angående amfa finans så tänkte höra mig för lite vad era erfarenheter är. Är dem pålitliga? Vad ska man satsa på, fakturatjänst eller sälja fakturan? Skillnaden blir vid fakturasälj att dem tar 5% av beloppet, övriga kostnader är desamma.. All feedback och erfarenheter tas tacksamt emot! Mvh Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det finns en mängd företag som erbjuder liknande tjänster:
www.aksverige.se - en del inom Aktiv Kapital (marknadsledande i Europa) www.sveaekonomi.se (privatägt inom Norden) www.payex.se (privatägt, verksamt inom Norden) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du säljer fakturan och kunden börjar strula är du tvungen att köpa tillbaka den från Amfa. De kräver också personlig borgen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tack för alla tips! Är det någon som har info om just amfa får ni gärna bara skriva eller PM:a en rad då det alltid är skönt att höra att det funkar bra! Mvh Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har du börjat köra med Amfa eller?
Anledningen till att jag tecknade med Amfa var att dom har koppling mot SPCS (Detta var nog 2006 tror jag). Du kan komma ner vid försäljningar av faktura en hel del om man lägger sig med årsavgift. Dom gillar även bra betalare, och de fakturorna kan man få bättre betalt för. Fakturaservice har jag bara använt nån enstaka gång och helt i onödan, men har man inte tid att kolla fakturorna är det väl billigare än att anställa nån som gör det åt en... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
wow, jag kommer inte ihåg det exakta antalet tillåtna rader i siggen (2-3) men 15 är väl lite väl många... (Syftar på "Salesmanager" sig)
Plazebo's misslyckade försök till brott mot sig-reglerna kan man kanske ha överseende med, för det verkar som om moddarna ser mellan fingrarna när det gäller den regeln... Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Edit: Men signaturen bör kortas ner, där håller jag med Thor : -) |