FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag är ute efter en VPS att hosta några domäner/siter för mig. Mina krav är att man skall kunna betala med Paypal, servern i USA eller Europa, inte i sverige. Operativ - linux eller unix Unmanaged då jag kan sköta de mesta själv. Till en början kommer det inte vara så mycket trafik. Kommer köra en del MySQL men inget forum till en början. Tacksam för tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har en 'Linux Webmin' -setup hos PowerVPS.com och är väldigt nöjd - rekommenderas varmt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
dom verkar några dollar dyrare än vissa andra med samma tjänst. Det kanske är så att man får vad man betalar för ![]() ------------------ Funderar på att testa RapidVPS.com, någon som har erfarenhet av dom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Berätta gärna om dina erfarenheter vilken VPS leverantör du väljer och hur de fungerar.
Jag funderar själv på att lägga lite tjänster på en VPS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Japp det kan jag göra,
har just tittat runt på nätet för att läsa folks åsikter om RapidVPS och kan bara sammanfatta det såhär... dom blir det INTE! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
varför inte i sverige ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag använder SolarVPS till några småsidor, har inget att klaga på... Man kan välja mellan UK och USA och Virtuozzo är panelen som följer med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
att de sidor jag håller på med inte enbart riktar sig till svensk publik. ------------- Blir troligtvis ett VPS-köp efter helgen. Tittar på tektonic.net bla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu har jag lagt in en order hos Tektonic, på deras minsta unmanaged linux vps.
Skall bli intressant och se hur detta blir, jag kan återkomma lite då och då med uppdateringar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|