Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbtryckeriet Attitude.se till salu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-13, 18:35 #1
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005

Attitude.se startades våren 2003. Affärsidén är att låta privatpersoner och företag trycka egna textilier i låga volymer till ett överkomligt pris utan startkostnader.

Min bror är den som haft huvudansvaret för tryckeriet i Halmstad under den tid han studerat där. Det har inneburit en passiv inkomst för mig och utan några större arbetsinsatser. Nu har han dock bestämt sig för att byta jobb till något som ligger mer inom hans utbildnings fokus, vilket gör att jag står utan ”förman” på tryckeriet. Detta tillsammans med min ambition att utveckla andra delar av min verksamhet gör att jag väljer att sälja Attitude.se. Ett alternativ skulle vara att ta över driften själv, men i dagsläget hinner eller vill jag inte göra det med tanke på att jag dels jobbar heltid med mina andra projekt samt studerar på heltid.

Detta prospekt behandlar finansiell information och verksamhetsbeskrivning av webbtryckeriet Attitude.se. Tjänsten gjorde 2006 ett resultat på 236.712 SEK innan löner och har en kundbas på 5000 med en total omsättning 2006 på 550.000 SEK exkl. moms.

Arbetstiden som krävs för att uppnå dessa resultat ligger på ungefär 50h i månaden. Priset som begärs är 500.000 exkl. moms eller högstbjudande utan maskinpark och ytterligare 30-50.000 vid inklusion av maskinpark, lager och utbildning.

Prospektet nedan innehåller resultatrapporter och statistik på totalt sex sidor.

http://www.attitude.se/attitude-prospekt-070812.pdf

Frågor kan besvaras i denna tråd, via mail eller via PM.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017