FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Har just införskaffat laptop och funderar på att köpa extra skräm/tangentbord/mus/extern hdd/ osv, och med det avyttra min stationära dator. Jag funderar dock kring hur pass bra det fungerar att köra program samt relativt tunga spel från en extern hdd. Den externa hårddisk som jag spanat in har spec; Buffertstorlek: 16mb Rpm: 7200 Överföringshastighet: 480Mbit/s Söktid: 8,9ms Usb: 2.0 Någon som har erfarenhet kring detta? :blink: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det låter precis som min. Samsung Xtend 400 Gb. Den fungerar fint än så länge och är ganska tyst. Lacie låter dock rätt mycket tydligen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har en Lacie 500gb extern hd här och den låter inget
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har en extern disk och har kört det mesta med den. Har aldrig märkt något segt med att köra spel eller program, körde World of Warcraft från den externa utan några problem!
Den enda nackdelen med att köra externt med extra strömkälla var att sätta på och av den! :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kör en Storex MPIX 250GB, som man kan koppla till TV och spela upp vid behov...Väldigt bra funktion och inget strular...
Dock ett råd är att ha disken bara stående hemma, dom är väldigt känsliga, inget man kan stoppa i väskan och dra över stan med vilket jag gjort ett par gånger och resultatet är att en disk dog även fast jag inte stött i något på vägen(som jag märkt iallafall) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Osäker på fabrikatet, men jag har haft två externa diskar och båda har kraschat. Den ena har jag flyttat på en del men den andra har bara stått still...
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|