FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, kan någon hjälpa mig fylla i detta.
Jag är helt ärlig och begriper nästan ingenting av de hela. Det är till min utlänska bank, ja har ansökt om Online Banking och Kredit Kort. Tacksam för svar. Citat:
Mvh Hassan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gå in på ditt bankkontor och be om att få ett "Letter of recommodation" då din utländska bank kräver ett sådant.
Vi har på Nordea, som jag jobbar på, en mall vi bara fyller i. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad handlar texten om och varför skall jag skicka något "Letter of recommodation" och vad är det för nått? Hassan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nä jag läste inte texten så noga och jag orkar inte göra det nu heller. När man flyttar till exempelvis England för att arbeta och vill öppna ett engelskt konto så behöver man oftast två saker. Dels en engelsk adress och dels ett "letter of recommodation" från sin svenska bank om man är svensk. Du kan ju berätta vad du gjort för att få det här brevet så kanske jag kan hjälpa dig istället för att jag ska försökte gissa det själv, annars är ett hett tips att vända sig till sin bank / personliga bankman om man har sådan.
Ett letter of recommodation är ett brev som säger att du är kund hos din bank i Sverige och att du sköter dig ungefär. Minns inte exakt vad som står men det fungerar som en referens från din tidigare bank när du vill bli kund hos en ny utländsk bank. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har inte flyttat utomlands eller nått. Jag har bara valt att skaffa ett konto utomlands så jag kan lösa in mina checkar billigare. Svenska Banker tar ju sjukt mycket i avgift för att lösa in Google Adsense checkar osv. Hassan |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|