FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lördagen den 25:e augusti smäller det. Då arrangeras Webbhotellkampen, en sammankomst för samtliga svenska webbhotell ute på Gärdet i Stockholm. Det handlar om en heldag med kollegor i branschen där ett socialt umgänge med brännboll, grill, boule och bärs står på schemat.
Det här är det enda evenmang i Sverige där webbhotellen samlas och kan umgås (fredligt). Tanken är att Webbhotellskampen ska utvecklas till en årligt återkommande sammakomst, där intressanta föreläsare och seminarium presenteras. Det är på tiden att de svenska webbhotellen börjar se varandra som kollegor istället för fiender. Det här är ett litet steg åt rätt håll. Under Webbhotellskampen kommer även Sveriges bästa webbhotell (i brännboll) att koras. Missa inte er chans att få klå killarna och tjejerna på andra sidan datorskärmen i den mest ädla av sporter. För mer information, se följande sidor: http://www.idg.se/2.1085/1.115365 http://www.webbhotellskampen.se/ Ps, detta är inte tänkt att vara egenreklam. Har suttit halva dagen med att ringa runt till olika webbhotell och få ut detta på bred front. Att jag skriver ett inlägg här beror på att många webbhotell rör sig på WN. Jag får be allra ödmjukast om ursäkt om detta är fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi vill se youtube-filmer i mängder ifrån brännbollen! Jag peppar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det låter trevligt, även om man inte tycker om bränboll samt fel klädsel att spela det i.
Grilla och öl är alltid trevligt, men har du inte glömt att vi bor i Sverige och här brukar det regna. Så hur ser planeringen ut vid regn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Såg en annan grej som kan vara en miss i planeringen:
Ta med er: mat (grill finns på plats) och dryck samt oömma kläder samt: 21:00 Vi drar in till stan på en pubrunda (de som vill och vågar) Vi funderade på samma sak inför en WN träff men kom fram till att de flesta inte vill gå på krogen i svettiga oömma kläder. Så åtkomst till en duschlokal kan vara mysigt. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hah, pessimister! Det kommer givetvis inte att regna den 25:e och nog är vi så pass vältränade att vi klarar av lite brännboll utan att svettas för mycket. Vem säger att det är dåligt att lukta svett ute på krogen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kul initiativ!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tyvärr så ligger Stockholm så avsides från Östersund.. Men jag ska ta en funderare iaf.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag som trodde det var tvärtom ;P att det var Östersund som ligger avsides. Citat:
![]() Tror inte så många frivilligt vill gå ut på puben riktigt svettig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ska vi ordna bookmaking om hur många som får sticka mitt i efter att deras mobiltelefoner pipit/ringt? :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Webbhotelkampen bårde vara något mer nördigare. Vem skriver den snyggaste Z80 koden...Eller kast med PDP 11.. :-) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|