FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Någon som kan rekommendera ett bra program för bästa möjliga statistik av hemsidor.
unika besökare / sidvisningar osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
WebTrends? www.webtrends.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
uschiamej, webtrends är juh både långsamt och jobbigt.. och kostar dessutom pengar.
vad är felet på webalizer/awstats ( bortsett ifrån att awstats typ rapporterar 20% lägra unika besökare än webalizer :-) ). Det intressant är väl inte att se ifall man har 10000 unika besökare eller 12000 utan att se åt vilket håll det går... Hur man räknar det där är juh dessutom ingen exakt vetenskap utan snarare olika former utav tolkningar bara.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Se till så att statistik programmet är utav den sort som kollar webloggen (som är den utförligaste), och inte ett sådant program som registrerar ett anrop till en speciell bild på första sidan via ett javascript etc.
Dessa program får bara en "hit" när sidan anropas, inte när enskilda bilder på sidan anropas, eller sidor där koden inte är inlagd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
* du kan själv bestämma vilka sidor som ska finnas med i statistiken * du kan mäta ett antal variabler som loggar inte kan spara, bland annat upplösning, färgdjup etc * du får inte med träffar som bara hämtar hem en bild eller en sida utan endast "verkliga" besökare * du har möjlighet att få statistik i realtid Nu har jag iofs en viss bias då jag själv utvecklar just ett sådant system ![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Statistikprogram har diskuterats tidigare. Kanske inte hur bra de är men det kanske är svårt om man har olika behov.
Tråd |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om det i första hand är "för eget bruk" (dvs. inte för att t.ex. sälja annonser) kan jag rekommendera Webalizer. Jag har kört det i flera år nu utan några som helst problem. Relativt lätt att installera och man kan göra ganska många inställningar om hur statistiken ska redovisas.
Ska du sälja annonser behövs det nog en tredjeparts-mätning, men det har andra bättre koll på än jag. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|