Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Stor skillnad mellan koncept och slutprodukt.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-18, 03:52 #1
Zetard Zetard är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2007
Zetard Zetard är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2007
För det första, om jag postat i fel forum flytta tråden gärna! Jag tänkte att det är en möjligtvis framtida ekonomisk tvist det handlar om.

Jag har köpt, genom getafreelancer.com, en tjänst av ett design/kodningteam från indien, en design av en oscommerce-webshop. Jag har för affären en summa sitter på escrow som ska sättas över när designen är slutförd.

Vi kom ganska enkelt fram till en design oc hde skickade en sista konceptbild som skulle illustrera slutförda designen. Denna kan ni se här: xttp://www.imagedb.se/images/Ykk19522.png

Nu börjar designern bli nöjd och vill avsluta prjektet och känner sig ha designat klart webshoppen, den är uppladdad på min host och "klar" enligt honom. Dock känner jag att jag kan kräva mer för den, sett i sverige ganska lilla, summa som jag gått med på att betala för arbetet.

Som ni kan se här: xttp://www.imagedb.se/images/5Cj19890.png så är den inte helt olik konceptet. Dock känner jag att hela siten är inte "uppspaltad" som jag tycker den ska vara, informationboxen ser helt hemmasnickrad ut, alla mellanrum till olika fält är olika. Helt enkelt tycker jag att det ser amatöraktigt ut.

Och det är inte nägon webbläsarinkompabilitet, jag har nämligen skrivit som sista anvisning att jag ville att han skulle rätta till ovan nämnda klagomål som för mig är ganska självklara.

På detta svarar de/han:

1. If you could make the information box the same way as the categories box, with the vertical lines that goes on both sides this will make it look like the categories box, framing the text in. Also put a bit of magin to the texts so they align like the triangles in the categories box.
Jack: I did try to do that, but because of some oSCommerce error, it crashes the categories box as soon as I add the same elements and calls to the information box. I can add the spacing and the bullet, but the edges will not be possible.

2. If you can look over the rest of the site, lots of elements are not aligned right, for example, the spaces between each column of items on the first page is all different, the space between the banner and the top frame on the site looks like its too big. The categories menu and the "product-area" is wider then the footer/header(menu) the rest of the site goes in the same manner.
Jack: The spacing between the columns of items is automatically added by oSCommerce. I can reduce the spacing between the banner and the top frame, but the categories menu& product area width is something that cannot be changed now. It isn't advisable as well as you have 3 columns of products to show.

I'll do the possible changes and get back to you soon.

Så nu undrar jag hur jag ska tackla situationen om han inte ens kan göra så att siten ser någorlunda uppradad och att den inte ser amatöraktigt "hemmagjord ut"

Eller har jag alldeles helt fel när jag tycker att det som jag skrivit ovan är en sjävklarhet när man betalar för en design?
Zetard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017