FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Har just nu enbart en svensk kund tilll mitt engelska bolag. Måste jag ha en filial för att göra affärer med denna? Måste jag ha en omgående eller går det bra att öppna om ett tag? Hur ser reglerna ut? Någon som kan? Handlar mest med EU och ger mig strax även in på US marknaden. Tips uppskattas då jag inte når min revisor under helgen... Och hur ser ni i att handla tjänster av ett Ltd. bolag? När ni inte handlar på kredit, har ni något emot att köpa tjänster/produkter av Ltd. boalg? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag ser inga problem med det. Det är som att göra affär med vilket utländskt bolag som helst. Det är lätt att ordna kreditupplysningar utomlands också, till exempel genom Svea Ekonomi.
Det finns gott om skumma företag inom landet också. Jag är ju minst lika tveksam till en vanlig svensk enskild firma eller handelsbolag...
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hmm, intressant det där med spökbolag. Men ponera att jag säljer banners till dig. Jag tillverkar dom, göra feta vattenmärkningar och publicerar dessa på hemsidan. När du säger att dom är OK går betalningen över och jag levererar. Inga kreditköp eller dyl. Eller om jag är på plats och jobbar med dig i lokal, då torde det vara rätt säkert endå.
Plus att man får se till att bygga upp ett rykte om sig om att vara ett seriöst och trovärdigt företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror inte att du generellt kommer ha problem med att använda ett engelskt bolag mot svenska företag. Förstår inte rädslan... Inom EU kan man oftast jaga rätt på de som står bakom och klämma åt om det behövs. Man kan också få kreditupplysningar så jag tror rädslan är överdriven...
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Rädslan ligger väl i att ett LTD med aktiekapitel 1 pund kan gå i KK när som helst, därav ger man dem inte kredit.
I Sverige är kravet på aktiekapital som bekant 100.000kr, vilket täcker lite mer än Englands 1 pund. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Precis, och som jag skrev. Jag ska inte handla saker, utan de jag handlar handlar jag kontant och det jag säljer säljer jag... Så inget om att lämna ut krediter osv.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|