FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har nyligen installerat en linuxburk som ska köra diverse PHP uppgifter som inte windows servern klarar av. Om någon undrar så klarar inte "windows versionen" av php att köra riktiga socks utan endast "f-socks" vilket inte räcker.
Ett problem har blivit att "redirecta" den tcp trafik som ska till linuxburken. Känner någon till ett bra program för att "tunnla" eller "redirecta" trafik till port 80 på en annan dator i samma LAN som huvudservern ligger i? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
För vilket OS ?
- Windows så änvänds väl Winroute rätt flitigt ... samt XP har egen inbyggd möjlighet... - Linux/Unix iptables finns ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fungerar det inte ens om du laddar php_sockets.dll, som följer med ZIP-paketet som finns på php.net?
Något bra program för port redirection till Windows är svårt att svara på när du inte nämner vilken version du kör.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ok... jo servern som all trafik kommer in på kör Win2000server och servern som trafiken ska "redirectas" till är linuxburken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
I Windows 2000 Server har du väl NAT-funktioner, så i inställningshärvan kan du väl få till det där rätt smidigt? Pröva MSDN eller hjälpen annars.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Man tackar =o)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ett tips, om Apache används som webserver är att använda mod_proxy och mod_rewrite för den uppgiften.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har en fråga som du eller någon kanske har mer info om. Hur använder man mod_rewrite på en Apache som snurrar på en win maskin? Det jag har behov av att göra är att i stället för att få denna url (www.xxx.xx/index.php/xxxx/xxx) så vill jag få denna url (www.xxx.xx/xxxx/xxx) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|