FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Har lite frågor angående Eniro och deras prissättning för gulasidorna på webben. Generellt, hur mycket procent skall man begära i avdrag från standardprislistan? Vad är brukligt i branschen? Att det är fruktansvärt dyrt det är ju en sak som är himla säker i alla fall... Priserna gäller Silverpaketet och Baspaketet och marknaden är stor-göteborg. Någon som har några erfarenheter? Mvh Ziggy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag prutade inget alls på baspaketet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Min "deal" är totalt uppe i ca 100.000:- efter 12% i rabatt. Alla säljare är ju olika men jag skulle vilja ha lite mer kött på benen angående detta innan jag börjar bli tuff i mitt förhandlande.
När det gäller tidningsmedier såsom Metro, GP, Aftonbladet, Punkt.se mm mm är jag mer erfaren och vet att ett standardpris normalt går att deala till sig 40-50% på utan några problem. Men när det gäller internet är jag tyvärr en rookie. Mvh Ziggy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu kom jag på att jag visst fick rabatt. Alla förstagångsannonsörer får visst lite rabatt. Sen kan man säkert pruta mer än det också. Dina 12 % låter som den vanliga rabatten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ziggytoxic, det känns som om du kan spendera 100.000 kr betydligt effektivare på webben än att lägga dem på Eniro.
Du har inte avslöjat vilken bransch det är inom. Gör det och se om du kan få råd från medlemmarna här på WN! Det finns medlemmar som har provat på det mesta i annonsering och de vet vad som funkar och inte funkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Instämmer helt och fullt med guran..
12% rabatt på webben är inte speciellt mkt, iaf inte i min bransch ( IT ).. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
100.000 på eniro till vadå?
Lägg dom på adwords så har du 20.000 kunder för pengarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej och tack för alla svar och synpunkter.
Det gäller en verklig butik inom Göteborgsområdet. Vi säljer alltså ingenting på internet. Våra största konkurrenter ligger också med på Eniro med samma paket, därför måste vi helt enkelt vara med där - trots att det är vidrigt dyrt. Vi måste helt enkelt "synas" lika högt upp i träfflistan som våra konkurrenter för att inte sållas bort i gallringen. Vi får idag väldigt många kunder som kommer från gula sidorna. Tror det eller ej, men vår kundkrets och målgrupp ligger mellan 30-50 år och där använder många fortfarande gula sidorna på internet. Mvh Ziggy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Många kunder/konsumenter har börjat inse att inte alla företag finns med på Eniro av den enkla anledningen att det kostar pengar. Istället går man till i första hand hitta.se där alla företag finns med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkligheten ser ju ut så gällande Eniro och Hitta.se att de i princip är lika stora om man ser till unika webbläsare per vecka. Sedan att bedöma kvalitén på besökarna på respektive sida så har nog ingen av oss här på forumet kunskap att utse en vinnare. Däremot så har vi nog alla en personlig favorit. Dessutom så vet jag med säkerhet att vissa får mer kunder via Eniro medan andra får det från Hitta.,se.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|