FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller på att göra lite ändringar på en hemsida som är byggd i html.
det är infogat en meny plus lite annat med: <!--webbot bot="Include" u-include="include_mainnavigation.htm" tag="BODY" --> Det lustiga är att vilka ändringar jag än gör i filen include_mainnavigation.htm så syns dom inte på hemsidan, lika med andra sidor som är infogade på samma sätt. Jag har kollat flera gånger att jag gör ändringar i rätt fil, sparar och laddar upp dom på rätt ställe. Nu testade jag till och med att radera filen på servern, men menyn finns kvar iaf :blink: Tips???? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Cachen i din browser, kanske. Prova att tömma den.
/D |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vet att jag hade samma problem med IIS för ett par år sedan. Vissa objekt cachades på servern och det spelade ingen roll att jag raderat filerna från filsystemet, de fanns kvar i cachen. Tyvärr kommer jag inte ihåg lösningen men du kan testa att söka efter nåt i stil med "IIS clear cache". Har du inte testat det redan kan du se om det hjälper att starta om IIS-tjänsten.
Tillägg: Eller det kanske är vettigare att starta bara om den applikationspool det handlar om, ifall det finns fler på servern. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hmm..
om sidan är skriven i HTML är inte den raden då bortkommenterad? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej, eftersom det är SSI (server side include).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ja det kan det snarare vara, nån bortkommenterad htlm kod som frontpage lagt dit, jag har aldrig sett något liknande förut men skulle tro att det är något meningslöst
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har man haft lite ledigt, men problemet ligger kvar!
Det är en frontpage mall som min kund köpt, tanken med den är att man inte ska behöva ändra alla undersidor när man ska ha fler länkar i menyn, nu har jag kommit så längt att om jag öppnar alla undersidor i frontpage, sparar utan några ändringar och slänger upp dom på servern, då funkar det och filen include_mainnavigation.htm finns med. Men ska man verkligen behöva öppna upp alla sidor för att menyerna ska uppdateras? Följande svar fick jag av dom som gjort mallen :blink: If you are adding links to the include_mainnavigation.htm page with FrontPage open, it updates all of the pages that use the included content. There have been reports of this not happening to some who are now using IE7. If you see your new links appear when you open include_mainnavigation.htm, but do not see the changes on your pages, there are a few things you can do: 1. First go to Tools > Recalculate Hyperlinks. 2. Next, close FrontPage. Using Windows Explorer (or via My Computer) navigate to your web folder and see if you find a file called desktop.ini. If so, delete it. 3. Open FrontPage and open your web. Go to File > Preview in Browser. See if your navigation links you added to the include page are there. 4. If they are not there, you will have to publish your web to some location before I can see the coding (which is a bit different when it is published) to detect a problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det där är frontpage-tjafs, frontpage kör en "kompilering" när man publicerar och fixar då en massa saker, bland annat så misstänker jag att den då helt sonika ersätter den där webbot-kommentaren med innehållet i filen den pekar på, vilket i förlängningen innebär att servern aldrig kommer läsa den "inkluderade" filen.. Så antingen byter du ut alla konstiga webbot-taggar mot ssi-taggar, eller så publicerar du om allting varje gång du ändrar i de där include-filerna
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|