FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok jag vet att man tar bort subdomäner i deras kontrollpanel från deras hemsida. Men även om jag tar bort dem så ligger de kvar som mappar när jag exempelvis connectar m h a dreamweaver eller eller ftp program. Detta är väldigt psykande då jag vill ha struktur på mina mappar och filer.
Någon som vet hur man gör för att få bort dessa onödiga tomma mappar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hehe, hade samma prob en gång i tiden.
Löste det dock aldrig ;D så mycket hjälp var jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad är det för kontrollpanel? Jag hade plesk en gång i tiden och då var det likadant för mig... krabbade som fan och ringde supporten men fick aldrig något redigt svar på det. Tyvärr...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ni inget FTP konto ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo självklart har jag FTP konto.
Har dock fått svar nu..det verkar som om de mappar som skapas när man skapar subdomäner låser sig. Det går då inte att ta bort dem. Har ungefär 10 mappar nu på mitt konto som ligger kvar sen jag skapade subdomäner. Dock så är det bara 3 som är aktiva. De andra gör ingen som helst nytta, så det vore kul om man kunde ta bort dem. Pratade med supporten och de sa att detta problem uppkom när de installerade Win 2003 Server på sina servrar. Dock så vet de inte hur de ska lösa problemet, så denna fråga får väl stå öppen ett tag. =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Låter som att den user som skapade mapparna/subdomänerna (dvs IIS_USRxxxx) inte har rättigheter att radera i filsystemet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Löste problemet med att döpa om de subdomän-mapparna jag inte använder (icke-aktiva) till typ "1", "2" o s v . Då behåller jag en hyfsad struktur och det blir inte så otydligt.
Så det var min tillfälliga lösning på problemet....tills de har fixat problemet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
"Theres nothing more permanent than a temporary solution" ;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har samma problem med mitt hotell. Nya ftp-konto skapar nya undermappar som sedan inte går att radera, samma sak gäller subdomainer men när jag använder en web-baserad file-mananger så går det att radera dem. Prova med det, värt ett försök i alla fall
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|