FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
*rassel*
Japp.. nu kom posten. 2 kuvert och sedan inte mindre än 13 reklamtidningar i samma tjocklek som en mindre ortstidning Nu åker "ingen reklam tack" upp på dörren. Allvarligt - det är tydligen en massa problem där ute i världen. Miljöproblem då. Och så får man hem en mindre telefonkatalog i reklam. Det känns ju miljövänligt.. Och så här börjar det se ut varje dag dessutom :| |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vi får 3 jättetjocka telefonkataloger, känns helt fel!
Man söker ändå efter telefonnummer och adresser på Hitta.se eller Eniro. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har för mig att det går att höra av sig till dom och säga "Jag vill inte ha era telefonkataloger"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har haft ej reklam-skylt på dörren så länge jag kan minnas och har bara fått reklam ändå några få gånger. Utan den skylten får man ju gå till pappersinsamlingen en gång i veckan.
Dessutom finns ett nixregister för adresserad direktreklam, funkar också ganska bra. Men DN och Metro Bostad kommer ändå en gång i veckan frustrerande nog. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Det bästa jag gjort var att sätta upp en "ej reklam" skylt. Så jävla skönt att slippa ha en massa skräp i hallen varje satans dag. Miljön mår också bättre!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fasst viss reklam vill man ju ha.
Till ex den lokala affärens matblad, willys, lidl och ÖB bladet. Dock inget annat. Och det går ju inte att skriva så på lådan. För det skulle ingen brevbärare orka kolla, än mindre sortera ut åt en. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en "Ingen reklam tack" på dörren. Jag är beredd att offra reklam jag egentligen skulle vilja ha för att slippa resten.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|