FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
MySQL fel
Får detta felmeddelande [MySQL][ODBC 3.51 Driver]Access denied for user 'thomas'@'localhost' (using password: YES) Koden ser ut så här <% bild= Request.Form ("bild") set connect = Server.CreateObject("Adodb.Connection") connect.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=localhost;Database=d_DB;Uatabasbasn amn_ID=mitt_id;PWD=mitt_lösen" Set rs = connect.Execute("SELECT image FROM tbladmin") connect.Execute("DELETE FROM image") ' Tar bort allt i tabellen connect.Execute("INSERT INTO image(bild) VALUES('" & bild & "')") connect.Close Set connect = nothing %> Jag har rätt lösenord och användarnamn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vilken av raderna orsakar felet?
Jag gissar på >> connect.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=localhost;Database=d_DB;Uatabasbasn amn_ID=mitt_id;PWD=mitt_lösen" << och då betyder det att du inte har rätt lösen etc, iaf inte inskrivet. Om det är någon av de nedre raderna så saknar du rättigheter att utföra de ändringarna som just den raden medför (t.ex radera poster) Övrigt. Delete bör användas om man ska radera enstaka rader. Ska man tömma en tabell så kör med Truncate. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Problemet var att jag inte hade en databas som hette thomas_db utan bara thomas
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Felet var att jag inte hade en dayabas som hette thomas_DB utan bara thomas. Enkelt fel men nu dök nästa upp
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8' Object required: '' Det är denna rad som saknar något rs.Open SQL, MinCon den övriga koden ser ut så här set connect = Server.CreateObject("Adodb.Connection") connect.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=localhost;Database=thomas;UID=;PWD= " SQL = "SELECT * From image" rs.Open SQL, MinCon %> [img]<%=rs([/img]"> <% Do While Not rs.EOF %> <% rs.MoveNext Loop %> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
rs.open sql, connect
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Såg att jag hade blandat koderna, jag har ändrat till connect men det fungerar ändå inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
set RS= connect.execute(SQL)
eller set RS= server.createobject("ADODB.Recordset") rs.open SQL, connect Jag rekommenderar den första |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|