FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag ska försöka fatta mig kort och någorlunda strukturerat.
Läget: Har en färdigutvecklad sida, ett community, som ligger upplagd live under önskad domän. Allteftersom kommer nya funktioner att byggas på, men i dess nuvarande skick är sidan redo för lansering. Det finns ett par STORA "konkurrenter" inom området, med liknande communities (även om jag anser att mitt är bättre genomtänkt och genomfört). Problem: Ett community är inte mer levande än dess medlemmar gör det. Just nu är mitt community stendött, med endast fyra medlemmar, varav jag är en. Således kan det betraktas som ett oskrivet papper. Eftersom aktivitet föder aktivitet behöver jag ha in besökare. Jag måste dessutom ha in dessa besökare någorlunda samtidigt så att känslan av "öde" inte blir så total som den annars riskerar bli. Att hamna högt upp på sökningar är viktigt, och just nu finns jag inte med, trots att innehållet på sajten är utformat med SEO i åtanke. Att söka på "site:mindomän.se" ger noll resultat. Kan jag anmäla domänen hos Google, eller måste den hittas av spindlar? Hur får jag in de medlemmar jag behöver? Jag vill göra en initial "push" och sen hoppas att medlemstillströmningen fortsätter enligt word-of-mouth-principen. Min budget ligger på ett par tusenlappar. Lösningar: Google Ads är ett givet alternativ. Ska definitivt använda mig av detta. Men jag tror knappast att det räcker. Att trycka upp flyers skulle kunna funka, men då har jag bara möjlighet att sprida dessa lokalt. Hur har ni andra gjort när ni befunnit er i samma situation? Att använda sig av vänner och bekanta som medlemmar hade ju definitivt funkat, men dess värre befinner sig ingen av dem i den tilltänkta målgruppen. Icke-alternativ: Jag har sökt runt lite här på forumet och läst om en del knep, som att skapa en "ful gubbe" och spamma forumet med idioti för att sedan gå in och vara "good guy" och banna medlemmen. Detta är inte ett alternativ för mig, då jag vill ha "rent mjöl i påsen". Jag vet att jag gör det svårt för er genom att inte berätta vilket område det handlar om, men förhoppningsvis gör det att svaren blir mer generella och kan hjälpa fler än mig. |
||
![]() |
![]() |
|
|