Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Säljbesök hos kund...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-10, 20:21 #1
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Hej
Läste precis tråden om vad man skall tänka på inför en anställningsintervju. Något jag är nyfiken på är hur ni gör på ert första kundbesök där ni skall sälja in er.

Säg att ni skall besöka en potentiell kund där ett längre uppdrag står för dörren. Hur förbereder ni er, vad skall man tänka på, och hur beter man sig under detta besöket? Lek med tanken att kunden själv saknar dålig kunskap om ämnet, men behovet finns och man söker då en konsult att anlita för detta. Hur skall man framhäva sitt kunnande utan att skrämma kunden? Hur säljer man in sig utan att köra över kunden?

Jag antar att det finns många exempel här eftersom alla företag oavsett bransch har webbsidor, vissa mer avancerade än andra, men att många helt logiskt saknar kunskaper om PHP,ASP,JSP, Script, HTML... etc, etc... Jag kan bara tänka mig alla de märkliga samtal som regelbundet inkommer till er webbhotellsägare
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017