FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det bara jag som har tröttna på att dessa kreditupplysningsföretags skunma prissättning? Hela den branschen verka vara lite kartellbildningar i.
Kan man inte köpa rådata direkt av Skattemyndigheten, vad folk tjänar och om dom har betalningsanmärkningar. Förstår inte varför man måste gå över kreditupplysningsföretagen. Det finns dessutom bara 4-5 kreditupplysningsföretag i Sverige, vilket ger onödigt höga priser. T.e.x 100.- för en företag rapport. Såna kostnader kan det väl ändå vara förknippade med att driva dessa upplysningstjänster. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
För 100kr måste du få en väldigt utförlig företagsrapport. Finns flera företag som sysslar med kreditupplysning på nätet. Jag har använt upplysning.se en hel del. De tar 40kr för en mycket utförlig rapport.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan hålla med om en del skumma priser! Den bästa upplysningen vad jag vet iallafall ska vara "Ratsit". Den är ju gratis men å andra sidan så är den också olaglig (eller?) enligt http://www.idg.se/2.1085/1.83242. Det kanske inte är den bästa rekomendationen men den fungerar kanske om man enbart är ute efter en enkel upplysning utan några djupgående uppgifter.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|