FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag anser att Glocalnets annons på deras första sida ej stämmer överens med verkligheten. Eller vad sägs om "Ring till alla, hur länge du vill", läser man sedan vidare på villkoren så handlar det istället om 2000 min.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
2000 min per månad eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Så här står det:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja det påminner lite om Tele2. De har 5000 minuter i sitt "ring hur mycket du vill" för företag.
Är reklamformuleringen rätt likt "obegränsat med bandbredd" i sak? Här skriver de iallafall ut vad begränsningen består i. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
6 § marknadsföringslagen, eventuellt, men antagligen har de redan haft sina jurister på ärendet och känt att det är safe att köra kampanjerna.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Det står inte "Ring till alla gratsi hur länge du vill".
Det står ju tydligt "Ring till alla, hur länge du vill", men detta betyder inte att det är gratis att ringa ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kommer fram text som visar följande:
"Ring till alla! hur länge du vill 99 kr i månaden 0 kr/min" Ring till alla nät för 0 kr/min med Mobil PRAT" Är det bara jag här som inte riktigt förstår vart i budskapet det framgår att det är gratis en liten stund? Man ska inte behöva vara hobbyjurist för att kunna lita på att det som står i marknadsföring stämmer. Lågt gjort av glocalnet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja det är falsk marknadsförning.. det är bara och anmäla reklamen om man känner sig nödgad
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Då tycker jag statoils reklam är värre.
Bakgrund: Obemannade bensinstationer (t.ex. jet) har ju alltid legat 25 öre under de bemannade stationer. Jet har ju uttalat en policy att alltid ligga 25 öre rabatt under dom bemannade stationerna och alltid satt priset till 25 öre under marknadspris på orten. Statoil införde för ca 1 år sedan ett bensinkort som gav 25 öre rabatt per liter, vilket alltså motsvarade i pris dom obemannade stationerna. Detta marknadsförde statoil hårt, "samma pris som obemannade stationer".... så långt allt OK. Men det 16 april kom statoil på att dom sänker priset med 10 öre så att diffen mot obemannade/jet bara blir 15 öre. Samma dag skickade dom ut info att rabatten på bensinkortet nu sänkts från 25 öre till 15 öre eftersom de resterande 10 öre redan sänks vid pumpen. Men eftersom Jet inte låter sig påverkas av någon annan som ska bestämma deras priser sänkte Jet oxå priset med 10 öre för att behålla diffen på 25 öre. I början på maj kör statoil återigen sin utomhusreklam där dom skriver att dom har samma pris som obemannade stationer (om man tankar med deras kort) vilket nu alltså är en lögn. Pris statoil idag: 12:09 (-15 öre med kort = 11:94) Pris Jet idag: 11:84 Alltså har inte Statoil samma pris som obemannade med ändå går man ut och säger det i reklamen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|