FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Inte direkt oväntat att den dagen skulle komma. De leverera många bra tjänster, men har samtidigt växt sig enorma till närmast monopolställning inom vissa områden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker sådant här är så fjantigt. Kan Google hjälpa att de har blivit för(?) framgångsrika? Det gäller ju för konkurrenterna att jobba hårdare och erbjuda bättre tjänster än Google helt enkelt.
Missbrukar Google sin ställning går man ju till någon annan konkurrent? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
bell, microsoft med flera. Dåligt eller bra?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Naturligtvis är det inte Googles fel att de har blivit så stora utan andra företag som inte har hängt med i utveckligen.
Men ett monopol är alltid dåligt ur konsumenternas synvinkel och hämmar utvecklingen. Själv brukar jag undra t.ex.: räcker det inte för Microsoft att vara stora på operativsystem och program. Måste de även sälja musikspelare, spelkonsoler, mobiltelefoner? Räcker det inte för Google att vara en sökmoter? Osv. Hur många trådar på WN har handlat om utsparkning från AdSense utan att ens ha fått en förklaring? När man är stor kan man sparka på de små. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
word @ koala. Helt rätt..
Jag känner också att detta är på sin plats. Själv har jag börjat bojkotta google lite. jag använder många av deras verktyg, men jag stör mig på att det börjar stå google på allt jag gillar. Jag är obekväm med att google kanske vet mer om mig än vad polisen gör. Inte för att jag har något att dölja, men nog vore det skönt med lite konkurrens och att google och ms inte tar över världen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det som ifrågasätts är Googles samling av sökdata som kan utgöra ett hot mot den privata integriteten. Google samarbeter t ex med Kinas myndigheter och lämnar troligen över data även till andra myndigheter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dagens ägare av Google känns som bra personer (naivt, mycket möjligt), men hur komme Google se ut när andra eventuellt elaka personer har fått klorna i företaget. Det skrämmer mig lite. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad är det som hindrar att t.ex. några i Europa går ihop och gör en kopia?
Precis ingenting. En häftig databas, en häftig webbspindel och en häftig webbserver samt "lite" annonshantering och så är man igång.. Google har f.ö. allvarliga problem när dom försöker vara "allt" istället för en sökmotor. Kanske olika projekt kan pumpa upp aktien lite men på sikt så måste dom satsa helhjärtat på sökmotorn för att kunna behålla sin position... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|