FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller på att konvertera ett forum som är skrivet för Access till MySQL och får detta felmeddelnde som jag inte har stött på förut.
ADODB.Recordset error '800a0cb3' Current Recordset does not support bookmarks. This may be a limitation of the provider or of the selected cursortype. /fwforum/admin_medlemmar.asp, line 144 Koden på rad 144 ser ut så här. rs.AbsolutePage = nextPage Och detta är Recordseten som öppnas innan Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") if request.form("sok")&""<> "" then SQL = "SELECT * FROM users order by username Like '%%" & Request.Form("sok") & "%%' " else SQL = "SELECT * FROM users order by username" end if rs.Open SQL, objCon, 3, 3 Nån som stött på samma problem som kan tipsa mig, har kommit så långt att jag listat ut att det har något med paging att göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har tyvär inget bra svar på din fråga eftersom jag alldrig använt recordset tillsammans med mysql.
Vad jag vet så är recordset ett oefektivt coh långsammt sätt att använda databasen, det är bättre att skriva frågorna direkt till databasen och lagra resultatet i en array genom att köra GetRows() om man använder asp. Bara ett tips som du kan kolla på i framtiden, är du intresserad skickar jag gärna kod eller länkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Borde du itne tvätta data i Request.Form("sok") innan du sätter in det i en sql sträng.
Vad händer om jag söker på '; delete from users; select * from users where username = ' Alltså Request.Form("sok") har det värdet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
hmm...jag vet nog vad felet är...
grejen är den att mySQL drivern inte stödjer hopp i recordsetet hur som helst. när du kör mot MS SQL eller access så kan du hoppa framåt eller bakåt eller sätta absolutpage som du vill men det kan du inte i mySQL. jag tror dock att du kan hoppa till första raden, dvs rs.movefirst men du kan inte sätta absolutpage eller göra moveprevious, dvs gå bakåt i recordsetet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Funderat på att använda Limit?
|
||