FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det har tidigare stått mycket om Workey hos bl.a IDG.se och sajten var dessutom på tredje plats som sveriges tredje bästa entreprenörer innan ens sidan hade släpps för allmänheten.
Artikel För en tid sedan har den så äntligen släpps och jag kan inte påstå att jag är imponerad. Skriver jag exempelvis in ordet "Skövde" så får jag en jobb annons som publicerades hos AMS den 6 mars i år. Fler som har åsikter om denna sajt?
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tja, nu verkar det ju bara vara en "betaversion" så det är väl för tidigt att såga. Men jag hade hoppats det skulle vara nåt nytt och mer unikt, det finns många som gjort samma sak ett bra tag nu..
http://www.emerge.se/2007/02/08/heta-jobbs...gerar-innehall/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja även Beta versionen borde ju ha innehållit några nyheter men känns som den är mycket sämre än exempelvis Jobbstart för att nämna en.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Inte direkt ovanligt att folk lägger ut lama kopior, sedan ska de hypas och krängas fort som f-n med hjälp av sponsrade artiklar hos IDG.se
IDG gör inget annat jobb än att stödja sin kompisar och rensa bort den värsta skiten bland pressmeddelanden innan de publicerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Wow! Det var på tiden någon börja såga Workey =)
Ja, hur ska man börja... Workey har varit "under konstruktion" ett jävla tag och dessutom varit försenat ett flertal ggr. Betan skulle egentligen släppas i februari men den släpptes inte förrän 2 veckor sedan, och efter all publicitet och hajp dom har fått så förväntade jag mig mycket mer. Jag är missnöjd, det är iofs beta så det är för tidigt att såga rejält ![]() Men alltså, Workey har typ ~26 000 jobb just nu och dom indexerar jobb bland annat från http://www.platsbanken.se som har cirka 40 000 jobb, så jag förstår inte hur dom kan ha under det. Dom borde ju ha långt över det, dom indexerar ju dessutom från andra sajter med >_< Citerar Emerge.se: Citat:
Citat:
JobRunner Sidan lanserades i november och är fortfarande i beta-stadie. Ful design och upplistningen av annonserna är förfärlig, det är en enda röra, väldigt irriterande att läsa helt enkelt. Varför STORA bokstäver?! och bryt ner AMS annonsrubrikerna i flera delar istället. Samt mycket få möjligheter att filtrera sökresultaten, inget nytänkande alls där. När dom lägger till en jobbannons i databasen så tar dom datumet NÄR jobbannonsen sattes in i databasen och inte datumet på själva annonsen. Så det kan stå 23 Maj på en jobbannons där det är 19 Maj eller något liknande. Dom är fortfarande i beta-stadie så det är lite förlåtligt. Annonserna uppdateras 2ggr per dygn tror jag. Jobbstart En av dom senaste och bästa sidorna som för cirka 2 månader sedan lämnade beta-stadiet. Nytänkande funktioner och ett stort index av jobb, dock så uppdateras sidan bara 2ggr per dygn så man får inte tillgång till dom färskaste annonserna. På tok för rörig annons upplistning, speciellt när dom skriver ut en liten del av annonstexten direkt, länkfärgen är förfärlig, datumet skriver dom i åååå-mm-dd format, borde vara typ: 23 Maj istället, mycket lättare för ögat att läsa. Samt när man söker så söker den inte igenom i annonstexten utan bara rubriken och det resulterar i att man inte får så månag träffar. T.ex. sök efter 'PHP' på Workey och sedan på JobbStart. Workey ger typ 56 träffar och Jobbstart 14 >_< Som sagt dock mycket nytänkande, men dom har lite dom kan putsa på ![]() Jobsafari Äldsta sökmotorn för jobb med ett på tok för litet index med tanke på vilka sidor dom indexerar. Bra filtrering och bläddringsfunktionen är trevlig. Annonserna uppdateras mycket sällan, en gång per dag eller något och upplistningen här med är rent brutal kass. Väldigt rörigt! Saknas mycket nytänkande här om man jämför med exempelvis Jobbstart. Fördelen är väl att dom indexerar från företagets egna hemsidor. Resten av dom andra sidorna är ett skämt inte äns lönt att ta upp, jag syftar bland annat på www.allaannonser.se Jobb-sektion. Jag håller själv på med en jobbsökmotor med mycket nytänkande, men vad skulle NI vilja ha för funktioner på en jobbsajt som NI saknar? (Ta det via PM)!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack på förhand ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Workey tänkte nog bli en sajt som den här Jobbsajt men den har en lång väg att vandra.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu startade: www.careerjet.se och www.allajobb.nu
|
|||
![]() |
![]() |