FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag är chefredaktör på Umeås naturvetar- och teknologkårs tidning Tsurr och vi är i planeringsfasen för att ordna nytt format och tryckeri. I dagsläget trycks den utan färg och på bestruket papper. Vi skulle vilja ha det tvärt om. Dvs, i färg och på obestruket papper. Så jag undrar nu om det är någon som vet av ett eller flera bra och billiga tryckeri till som kan utföra det vi önskar? Upplagan ligger på 1500-2500 exemplar och sidantalet är 18-32 (vanligen 24). Vår budget är på strax under 20 000. (Jo, jag vet, det är jäkligt tight, men ni kan väl iaf försöka komma på något bra tips?) Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
borde ni inte leta i t.ex. gula sidorna efter tryckerier i umeå med omnejd och sedan ringa runt?
Med tanke på er budget låter det vettigt att försöka få sponsoravtal. Ge dem sin logotyp på framsidan mot att ni får ett bra pris. Jag skulle skriva ett kort dokument och berätta varför det är skitsmart att sponsra min tidning - sen skulle jag börja ringa dunt direkt. Umeå har ju förövrigt arkitektkopia som är bra och trevliga (i alla fall i Falun), dock kanske prislappen inte alltid är den lägsta, men om de sponsrar så kan det vara överkomligt. Sorry om jag inte hade något konkret, men alla infallsvinklar brukar vara av värde. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hur ofta kommer tidningen ut?
Om den inte kommer ut allt för ofta så kanske ni kan leta utländska tryckerier. Polen vet jag har bra priser, testa googla lite. Duo Druk Drukarnia Offsetowa, bra referenser: Klicka här för att komma till deras hemsida, Bafa reklama i poligrafia, 10årigt bolag. Bör funka bra. Klicka här för att komma till deras hemsida, Söktips: http://www.polskibiznes.com.pl/ Lycka till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Och hur lyckas ni göra tidningen med 18 sidor?
Placeringen av tryckeriet spelar egentligen ingen roll om du ska posta tidningen. Sponsring är mycket svårt att få om du inte specifikt riktar dig mot grafisk bransch. Känner en tryckmäklare som fixar bra priser, skicka PM för kontaktuppgifter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hittar du en bra lösning så får du gärna säga till. Kårtidningen jag är delaktig i pungar ut en hel del mer än det men då är vi ju anningen mastigare och skickar ut en större upplaga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Har själv beställt reklamaffischer hos dem. Har dock ingen aning vad ditt jobb kan kosta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi i Ekonomföreningen vid Linköpings universitet trycker vår tidning hos mjölby tryckeri ab. tror dock inte det är billigast för dig om du bor i Umeå...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Borde väl gå att få bra pris hos universitetets tryckeri?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|