FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
har aldrig sett detta tidigare på sökresultaten.....
youtube....... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Måste vara nytt eller bara väldigt ovanligt. Jag har heller aldrig sett det. Antar att det är google.com och inte google.se som du använde för att få fram den serpsén?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
finns med expanderande ajax med, som gör så att man kan se filmen direkt i serpen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Jag undrar hur Google tänker här. När serpsen visas så anser ju Google att resultat 1 är det mesta relevanta. Ändå så är det resultat 8 som får absolut mest uppmärksamhet genom den dominanta bilden. Med en sådan bild så kommer antalet klick att öka markant. Vad Google gör här är alltså att de ger högre prioritet till ett resultat som de själva bedömer som mindre relevant <_<
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Kan det vara för YouTube ägs av Google eller är det bara en tillfällighet? Lite tråkigt om den en gång så "icke kommersiella" (nåja) sökmotorn skulle prioriterar sökresultat som indirekt gynnar dem själva. Förmodligen bara min konspiratoriska hjärna som spökar ;-)
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Märkte detta för några dagar sedan as well.
För lat för att posta något dock. Väldigt bra grej tycker jag, kom fram när jag sökte trailer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Infällningsgrejen som Björn nämner är lite \"för\" bra. Google har nog rätt effektivt dödat av all konkurrens till youtube/google video rätt bra nu...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Inte bara från youtube utan även från vimeo, se t.ex http://www.google.se/search?hl=en&client=f...oka&btnG=Search
Vimeo ägs väl inte av google eller? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|