FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Sedan jag installerade Vista så blir bilderna gultonade när jag öppnar de i Vista.
Samma sak nu också när jag öppnar de i Photoshop CS3. Det verkar vara något strul med färgprofilen av något slag. Såhär ser det ut när jag öppnar de i Photoshop ![]() Spelar inge roll vilken av alternativen jag tar. Bilden är fortfarande gultonad. <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du har rätt i att toningen av vitt är en annan än vad man kanske kan förvänta sig, men det borde till 99% beror på skärminställningarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Webläsare, skrivbord, filmer mm fungerar ju bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
testa att sätt färgprofilen (i ps) till din skärm alternativt till den som bilden är sparad i dvs srgb iec6. Orsaken till gultonen är för att den konverterar bilden, du öppnar i en annan än den är sparad i.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Då kanske det programmet med öppnar bilden felaktigt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ingen som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har varit med om exakt samma sak, kommer inte ihåg hur jag löste det men det var något i photoshop iallafall. Någon inställning.
Testa ominstallera allt. (Skriver igen om jag kommer på hur jag löste det.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
går att tex ladda färgprofiler via adobe gamma eller via ditt grafikkort, tex ati control panel.. se till att ha samma profil overall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Mkay. Felet uppkom hur som helst när jag installerade Windows Vista (först i Vistas egna bildhanterare) och sedan i nya Photoshop CS3.
Den verkar klaga på att min bildskärm kör någon annan profil. Har testat att nollställa skärmens inställningar också. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|