FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag kan ge ett exempel som beskriver rubriken. Jag startade en liten sajt för tre år sedan. Den fick från början 6 i PageRank. Förmodligen en alldeles för hög siffra/ranking. För ett år sedan sjönk den till fem och förra månaden till fyra. Man borde kunna ana att jag gör något direkt fel eller drabbats av "penalty", men: 1. Besöksstatistiken har tjugodubblats sedan tre månader efter starten och verkar inte påverkas alls av rankingen. Den har gått upp ca 30% senaste året. 2. Placeringen i Google beträffande relaterade sökord har inte dalat med rankingen, snarare tvärtom. 3. Jag har under det senaste året tiodubblat texten på sidan, inte för att öka i ranking utan för att det är en sajt som i huvudsak är textbaserad och jag har haft mycket tid över. ;-) Vad har ni för erfarenheter? Är PageRank (precis som jag anar) en ganska dålig måttstock på hur sajten verkligen indexeras i Google? Är det "riskabelt" att öka en sajts storlek (innehåll och sidor) snabbt?
![]() |
|
|