FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag sitter här och spekulerar lite och leker med en idé...
Tänk er en vanlig site... www.minfirma.nu som har olika avdelningar... t.ex. minfirma.nu/tjanster och /om-oss etc. Vi tar det lite längre, vi säger att man specar sina tjänster, såhär: tjanster/cyklar tjanster/bilar tjanster/motorcyklar om man istället för dessa tre länkar till andra domäner, såhär www.cyklar.com www.bilar.com www.motorcyklar.com (vi förutsätter att man äger dessa domäner!) sedan pekar dessa in på tjanster.php?category=cyklar etc. Man stannar alltså på samma webbplats, samma navigation etc, det ska inte vara någon visuell eller praktisk skillnad alls mot om man hade vart kvar på samma domän. Man borde kunna sökmotoroptimera lite mer här då varje domän kan heta samma sak som tjänsten och att alla får inlänkar av resten av webbplatsen som om den låg på samma. Användaren lär se lite frågande ut då domännamnet i adressfältet efter en stund absolut inte är det han skrev från början. ![]() Administrationen lär bli lite lurig då statistiktjänster etc normalt är domänbaserade, men ja, vad finns det annars för fördelar och nackdelar? OBS: Jag säger inte att jag ska göra sådär, men jag har lekt lite med tanken... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|