FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vet någon hur man prisrätter vad en annons skulle kosta att ha på en sida? Jag har nämligen fått förfrågningar där personer vill annonsera på mina sidor men vet inte vad jag ska ta för det.
Lått oss säga att man har 1000unika besökare per dag och annonsen visas för alla de, vad är en rimlig kostnad då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Beror på hur nichad målgrupp det är.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok, den är nichad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Släng in adsense nån vecka och dubbla det du tjänar på adsense som pris.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
jag skulle kunna tänka mig att du kan få upp till 1 kr per visning.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
upp till ja, men det är nog ett tak och om du får ens hälften är det bra
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
men 25 öre för varje unika visning är då generöst och acceptabelt?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
25 öre per visning? Kul
![]() Sen, vad drömde ni vidare om? Allvarligt talat, om din sida handlar om bilar och din nisch är är 35åriga män som just vunnit på lotto så .. sure. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kika på vad exempelvis IDG tar per exponering. Det är ett par öre...
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|